Welkom bij Nausikaa!

De externe boekhouder als vaste adviseur en vertrouwenspersoon.

Nausikaa heeft een uitgebreide ervaring bij vrije beroepen, onder meer thuisverpleging, kinesisten, artsen, allerhande medische specialiteiten, gerechtsdeurwaarders, architecten, enz... Onze actieve inzet, klantgerichtheid, onberispelijke dienstverlening en constante zorg voor kwaliteit zorgt voor het zakelijk succes bij onze klanten. Een gedegen opleiding, jaren ervaring en een gedreven aanpak staat borg voor een optimale service.
Wij kunnen u assisteren in fiscale, boekhoudkundige, vennootschapsrechtelijke en overige financiële materies. Bovendien hebben wij ons omringd met een netwerk van andere kennisspecialisten: bedrijfsrevisoren, advocaten, notarissen, bankiers, makelaars, ....

Wij ondersteunen u bij de uitoefening van uw beroep.
Naast de boekhouding zijn wij gespecialiseerd in fiscaliteit en adviesverlening op het gebied van vennootschapsoprichting. Wij helpen u graag bij de aangifte van uw belastingen (vennootschapsbelasting / personenbelasting).
Wij geven u tips en staan u bij.

Onze klanten zijn vooral KMO's, vrije beroepen en zelfstandige ondernemers (zowel hoofdberoep als bijberoep).

Door professioneel advies op maat en in een duidelijke taal werken wij - samen met u - naar de meest optimale oplossingen en resultaten.

Ann Samson

Wenst u meer informatie?

Als u een half uurtje tijd hebt, nodig ik u graag uit voor een kop koffie voor een vrijblijvend gesprek waarin we samen kijken wat ik voor u kan doen.

MAIL MIJ OM EEN AFSPRAAK TE MAKEN

DE 12 GEBODEN VAN DE BOEKHOUDER - FISCALIST 

Nieuws

De CBN heeft een advies gepubliceerd over de boekhoudkundige verwerking van de wederopbouwreserve. De wederopbouwreserve is één van belangrijkste maatregelen die ondernemingen moet toelaten zich na de pandemie te herpakken. Hoe gaat die wederopbouwreserve in de praktijk?

Als u materiaal aanbiedt aan uw medewerkers om te kunnen werken, dan zijn er twee mogelijkheden. Ofwel beschouwt de fiscus het als kosten eigen aan de werkgever (en dan is het niet belastbaar voor de werknemer), ofwel als voordeel van alle aard (en dan is het uiteraard wel belastbaar). Pc’s en smartphones vallen onder die laatste categorie. Maar wat met de accessoires ervan?

De berekening van het voordeel van alle aard voor de bedrijfswagen is onder meer afhankelijk van de CO2-uitstoot van het voertuig tegenover de ‘gemiddelde uitstoot van het Belgische wagenpark’. Die gemiddelde uitstoot ging in 2018 en 2019 naar omhoog waardoor het voordeel kleiner werd. Door een nieuwe wet kan dat niet meer.