Twaalf geboden van de boekhouder-fiscalist

1. U zal een liefde voor cijfers moeten hebben

2. U zal uw permanente vorming niet negeren.

3. U zal met uw cliënten een opdrachtbrief tekenen.

4. U zal een beroepsaansprakelijkheidsverzekering onderschrijven.

5. U zal uw cliënten niet helpen om te frauderen.

6. U zal de juistheid van de door de cliënten aangebrachte informatie nagaan.

7. U zal al te vriendschappelijke relaties met cliënten vermijden.

8. U zal antwoorden bekomen op uw vragen met betrekking tot de situatie van uw cliënten.

9. U zal eventuele vergissingen of beheersfouten opsporen.

10. U zal uw confraters respecteren.

11. U zal de meest rendabele opdrachten ontwikkelen.

12. U zal uw tijd en uw stress beheren.

Nieuws

Voor veel mensen is het pensioen een ‘ver-van-mijn-bedshow’. Bovendien doen er heel hardnekkige misverstanden de ronde over dit complexe thema. Dat merkt u wellicht ook als werkgever. De ene medewerker ligt niet wakker van zijn of haar pensioenspaarpot, terwijl een andere – meestal wat oudere – collega deze materie wel van nabij opvolgt.

Om cashflowproblemen te vermijden is een strikte opvolging van uitgaande facturen essentieel. In dit artikel geven we enkele tips om daadkrachtig maar beleefd om te gaan met wanbetalers.

Een cafetariaplan biedt werknemers de flexibiliteit om hun verloningspakket à la carte samen te stellen. Niet alleen financiële compensaties maar ook mobiliteitsvergoedingen, opleidingen, extra vakantiedagen, een smartphone of laptop komen in aanmerking. De vergoedingen zijn bovendien budgetneutraal voor werkgevers.