Boekhouding

Handelen in vertrouwen

Het succes van een gezonde onderneming start bij correcte en betrouwbare financiële informatie.
De boekhouding dient veel meer te zijn dan enkel een opgelegde verplichting.
Het is een werkinstrument boordevol nuttige informatie, als beleidsinstrument om uw zaak optmaal te leiden.

Ons kantoor helpt u graag verder bij:

Het voeren van een enkelvoudige boekhouding (éénmanszaken) en dubbele boekhouding (vennootschappen), ook bij u ter plaatse;

Het opstellen van tussentijdse rapporteringen;

Het opmaken van de winst/batenberekening (éénmanszaken) en interne balans en resultatenrekening (vennootschappen) met gedetailleerde bijlagen;

Volledige begeleiding bij de opstart van uw eenmanszaak of vennootschap;

Supervisie van de intern gevoerde boekhouding

 

U bepaalt zelf ons takenpakket:

De volledige boekhoudkundige verwerking;

Professionele ondersteuning van de boekhouding die u (deels) zelf verricht;

Opmaak van de jaarrekening met de wettelijke bijlagen.

Nieuws

De CBN heeft een advies gepubliceerd over de boekhoudkundige verwerking van de wederopbouwreserve. De wederopbouwreserve is één van belangrijkste maatregelen die ondernemingen moet toelaten zich na de pandemie te herpakken. Hoe gaat die wederopbouwreserve in de praktijk?

Als u materiaal aanbiedt aan uw medewerkers om te kunnen werken, dan zijn er twee mogelijkheden. Ofwel beschouwt de fiscus het als kosten eigen aan de werkgever (en dan is het niet belastbaar voor de werknemer), ofwel als voordeel van alle aard (en dan is het uiteraard wel belastbaar). Pc’s en smartphones vallen onder die laatste categorie. Maar wat met de accessoires ervan?

De berekening van het voordeel van alle aard voor de bedrijfswagen is onder meer afhankelijk van de CO2-uitstoot van het voertuig tegenover de ‘gemiddelde uitstoot van het Belgische wagenpark’. Die gemiddelde uitstoot ging in 2018 en 2019 naar omhoog waardoor het voordeel kleiner werd. Door een nieuwe wet kan dat niet meer.