Boekhouding

Handelen in vertrouwen

Het succes van een gezonde onderneming start bij correcte en betrouwbare financiële informatie.
De boekhouding dient veel meer te zijn dan enkel een opgelegde verplichting.
Het is een werkinstrument boordevol nuttige informatie, als beleidsinstrument om uw zaak optmaal te leiden.

Ons kantoor helpt u graag verder bij:

Het voeren van een enkelvoudige boekhouding (éénmanszaken) en dubbele boekhouding (vennootschappen), ook bij u ter plaatse;

Het opstellen van tussentijdse rapporteringen;

Het opmaken van de winst/batenberekening (éénmanszaken) en interne balans en resultatenrekening (vennootschappen) met gedetailleerde bijlagen;

Volledige begeleiding bij de opstart van uw eenmanszaak of vennootschap;

Supervisie van de intern gevoerde boekhouding

 

U bepaalt zelf ons takenpakket:

De volledige boekhoudkundige verwerking;

Professionele ondersteuning van de boekhouding die u (deels) zelf verricht;

Opmaak van de jaarrekening met de wettelijke bijlagen.

Nieuws

U wil de knapste koppen en sterkste profielen op de loonlijst van uw bedrijf? Hieronder krijgt u zeven tips die elke hr-professional ter harte moet nemen.

Vanaf 1 januari 2026 is voor Belgische ondernemingen de verplichte invoering van digitale facturatie op komst.

Een vennootschap of eenmanszaak die te weinig voorafbetalingen van haar inkomstenbelastingen doet, moet rekening houden met een belastingvermeerdering. Tot boekjaar 2023 bedroeg deze vermeerdering 6,75% of 4,5%. Voor boekjaar 2024 wordt dit 9%. Een proactieve voorafbetalingsstrategie is dus geen overbodige luxe!