Fiscaliteit

Wij helpen u graag met fiscale begeleiding en advies op maat.

De fiscale wetgeving is bijzonder complex en wijzigt voortdurend. Binnen de wettelijke regelgeving zorgen wij voor een fiscale efficiënte optimalisatie van uw dossier.

 Wij bieden onze klanten volgende dienstverlening aan:

 Personenbelasting (Tax-on-Web) en Vennootschapsbelasting (Biztax)

Invullen en versturen van de aangifte personen- en vennootschapsbelasting;

Optimalisatie van het fiscaal resultaat en belastingberekening;

Vertegenwoordiging bij fiscale controles;

Bijstand bij fiscale procedure (vraag om inlichtingen - bericht van wijziging - aanslag van ambtswege - bezwaarschrift);

Algemeen fiscaal advies (oa. vergelijking éénmanszaak-vennootschap)

 

 BTW

 Invullen en versturen van de BTW-aangiften (maandelijks of per kwartaal);

 Invullen en versturen van de intracommunautaire opgave (IC-listing);

 Indienen jaarlijkse BTW-klantenlisting;

 Vertegenwoordiging bij BTW-controles.

 

In het geval van zeer complexe materies kunnen wij, dankzij ons netwerk, een beroep doen op  bedrijfsrevisoren, notarissen, advocaten, verzekeringsmakelaars, financiële instellingen en specialisten in sociale wetgeving.

Nieuws

De CBN heeft een advies gepubliceerd over de boekhoudkundige verwerking van de wederopbouwreserve. De wederopbouwreserve is één van belangrijkste maatregelen die ondernemingen moet toelaten zich na de pandemie te herpakken. Hoe gaat die wederopbouwreserve in de praktijk?

Als u materiaal aanbiedt aan uw medewerkers om te kunnen werken, dan zijn er twee mogelijkheden. Ofwel beschouwt de fiscus het als kosten eigen aan de werkgever (en dan is het niet belastbaar voor de werknemer), ofwel als voordeel van alle aard (en dan is het uiteraard wel belastbaar). Pc’s en smartphones vallen onder die laatste categorie. Maar wat met de accessoires ervan?

De berekening van het voordeel van alle aard voor de bedrijfswagen is onder meer afhankelijk van de CO2-uitstoot van het voertuig tegenover de ‘gemiddelde uitstoot van het Belgische wagenpark’. Die gemiddelde uitstoot ging in 2018 en 2019 naar omhoog waardoor het voordeel kleiner werd. Door een nieuwe wet kan dat niet meer.